+48 575 594 146

Data wydarzenia:

Godzina: 

Czas trwania: 

7 wrzesień 2020

19:00 (czasu polskiego)

około 90 min

ZESPÓŁ ASPERGERA – CHARAKTERYSTYKA ZABURZENIA ORAZ PODSTAWY DIAGNOZY I TERAPII

Zapraszamy na trzeci z cyklu 44 webinarów, wchodzących w skład szkoleń Polonijnej Szkoły Online. Zapisz się już dzisiaj, aby uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu.

Wydarzenie współfinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej

Organizatorzy:

Polskie Stowarzyszenie Pedagogów
i Animatorów KLANZA

Polska Szkoła SEN w Dublinie

Kontakt:

Marianna Brzozowska  +48 575 594 146
Tomasz Bastkowski    +353 87 952 54 62

Zapraszamy na retransmisję trzeciego webinarium z cyklu Polonijna Szkoła Online.
Miłego oglądania!

NAgranie

materiały dodatkowe

AGENDA

ZESPÓŁ ASPERGERA – CHARAKTERYSTYKA ZABURZENIA ORAZ PODSTAWY DIAGNOZY I TERAPII

  • poznasz najbardziej charakterystyczne objawy zespołu Aspergera oraz podstawowe zasady terapii

  • dowiesz się, kiedy można diagnozować ZA

  • poznasz specyfikę języka i komunikacji dzieci z ZA

  • zrozumiesz umysłowość osób z ZA, specyfikę ich widzenia rzeczywistości

  • nauczysz się reagować na odmienne zachowania osób z ZA

PRELEGENTKA

prof.
Marta Korendo

Jest filologiem polskim i neurologopedą, profesorem krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego. Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacji językowej – autystycznych, z zespołem Aspergera, z zespołem Downa, alalią, afazją dziecięcą, dyslektycznych i niesłyszących oraz dwujęzycznych.

Naukowe zainteresowania kieruje głównie w stronę znaczenia języka dla procesów poznawczych i społecznych, skutecznych sposobów budowania systemu językowego w umysłach dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi oraz dzieci dwu- i wielojęzycznych.

Jest autorką ponad 60 artykułów opisujących problemy komunikacyjne oraz ich przyczyny i sposoby terapii, monografii „Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych” (2009) i „Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z zespołem Aspergera” (2013) oraz współautorką „Wczesnej interwencji terapeutycznej” (2007) i testu (SWM) do badania  zagrożenia dysleksją.

Aktywnie współpracuje ze środowiskiem praktyków-terapeutów, nauczycieli oraz rodziców w Polsce i za granicą, upowszechniając wiedzę o sposobach stymulacji i terapii funkcji językowych i poznawczych.

NADCHODZĄCE WYDARZENIA

1

wrzesień

godz 1900 (czasu polskiego)

JAK POSTAWIĆ SZKOŁĘ ONLINE? - PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI. Materiały edukacyjne platformy "Włącz Polskę"

Agnieszka Matys-Foley

Nauczycielka języka polskiego oraz angielskiego z wieloletnim dorobkiem w pracy dydaktycznej w Polsce oraz w środowisku polonijnym.

Tomasz Bastkowski

dyrektor i nauczyciel języka polskiego, autor podręczników dla dzieci polonijnych

3

wrzesień

godz 1900 (czasu polskiego)

JAK WZMACNIAĆ MOTYWACJĘ WEWNĘTRZNĄ, CZYLI DLACZEGO KARY I NAGRODY NIE DZIAŁAJĄ?

Kinga Maciaszczyk

magister psychologii, logopeda i terapeuta pedagogiczny

7

wrzesień

godz 1900 (czasu polskiego)

ZESPÓŁ ASPERGERA – CHARAKTERYSTYKA ZABURZENIA ORAZ PODSTAWY DIAGNOZY I TERAPII

dr hab.
prof. Marta Korendo

filolog polski i neurologopeda, profesor Krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego

Zapraszamy na webinaria inne niż wszystkie.

Przygotowaliśmy, aż 44 webinary poruszające zagadnienia, z którymi mierzy się wielu  nauczycieli polonijnych w swojej codziennej pracy. Znajdź interesujący Cię temat i dołącz do nas.

Chcesz wiedzieć więcej na temat Polonijnej Szkoły Online? Sprawdź dlaczego warto dołączyć do tego wyjątkowego wydarzenia.