Data wydarzenia:

Godzina: 

Czas trwania: 

22 wrzesień 2020

19:00 (czasu polskiego)

około 90 min

ORTOGRAFIA NA WESOŁO. JAK UCZYĆ GRAMATYKI DZIECKO DWUJĘZYCZNE? KL.4-8

Zapraszamy na kolejne z cyklu 44 webinarium, wchodzących w skład szkoleń Polonijnej Szkoły Online. Zapisz się już dzisiaj, aby uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu

Wydarzenie współfinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej

Organizatorzy:

Polskie Stowarzyszenie Pedagogów
i Animatorów KLANZA

Polska Szkoła SEN w Dublinie

Kontakt:

Marianna Brzozowska  +48 575 594 146
Tomasz Bastkowski    +353 87 952 54 62

AGENDA

ORTOGRAFIA NA WESOŁO. JAK UCZYĆ GRAMATYKI DZIECKO DWUJĘZYCZNE? KL.4-8

  • Lekcje ortografii czy gramatyki bywają zmorą zarówno dla ucznia, jak i nauczyciela, ale zapewniam Cię, że wcale nie muszą być ani nudne, ani żmudne.

  • Pokażę Wam ćwiczenia ortograficzne, dzięki którym uczniowie przede wszystkim nie utrwalają błędnej pisowni, a sama nauka jest atrakcyjna i angażująca.

  • Opowiem Wam o kilku sposobach na udaną lekcję  gramatyki oraz podpowiem z jakich ciekawych materiałów korzystać przygotowując zajęcia.

  • Podpowiem Wam też, gdzie szukać inspiracji i pomysłów do gier i zabaw dydaktycznych oraz otrzymasz zestaw praktycznych wskazówek jak stworzyć własną grę Dobble oraz bingo do wykorzystania na Twoich lekcjach.

PRELEGENTKA

Agnieszka Matys Foley

Nauczyciel języka polskiego oraz angielskiego z wieloletnim dorobkiem w pracy dydaktycznej w Polsce oraz w środowisku polonijnym.

Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie w Gdańsku oraz studiów podyplomowych Nauczanie Języka Polskiego i Kultury na Uniwersytecie Śląskim. 16 lat doświadczenia w edukacji , w tym 10 lat w Szkole Polonijnej SEN w Dublinie, gdzie pełni funkcję wicedyrektora, prowadzi zajęcia z języka polskiego jako dziedziczonego, lektorat dla obcokrajowców, koordynuje pracę i prowadzi szkolenia dla zespołu polonistów.

Współautorka licznych scenariuszy lekcji i materiałów edukacyjnych. Konsultantka merytoryczna kampanii „Kto ty jesteś”, propagującej dwujęzyczność i podtrzymywanie języka ojczystego wśród rodzin na emigracji. W obszarze jej zainteresowań jest rozwój mowy i języka u dzieci dwujęzycznych, zastosowanie metod aktywizujących i elementów glottodydaktyki w nauczaniu języka polskiego oraz kształcenie językowe dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

Prywatnie dumna mama trójki w pełni dwujęzycznych dzieci oraz żona zakochanego w Polsce Irlandczyka.