+48 575 594 146

Data wydarzenia:

Godzina: 

Czas trwania: 

7 października 2020

19:00 (czasu polskiego)

około 90 min

ĆWICZENIA POZNAWCZE WSPOMAGAJĄCE NAUKĘ CZYTANIA. CZĘŚĆ II

Zapraszamy na kolejne z cyklu 44 webinarium, wchodzących w skład szkoleń Polonijnej Szkoły Online. Zapisz się już dzisiaj, aby uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu

Wydarzenie współfinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej

Organizatorzy:

Polskie Stowarzyszenie Pedagogów
i Animatorów KLANZA

Polska Szkoła SEN w Dublinie

Kontakt:

Marianna Brzozowska  +48 575 594 146
Tomasz Bastkowski    +353 87 952 54 62

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia naszego kolejnego webinarium z cyklu Polonijna Szkoła Online. Miłego oglądania!

NAgranie

materiały dodatkowe

Bibliografia

  • Bala A., Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu, Kraków.
  • Bala A., Dysleksja cz. 3-4, 5-6, 7-8, 11-13, Kraków.
  • Błasiak-Tytuła M., 2019,  Mowa dzieci dwujęzycznych. Norma i zaburzenia, Kraków.
  • Cieszyńska J., Korendo M., 2007, Wczesna interwencja terapeutyczna, Kraków.
  • Cieszyńska J., Kocham się uczyć, Kraków
  • Cieszyńska-Rożek J., 2013, Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci. Z perspektywy fenomenologii, neurobiologii i językoznawstwa ,  Kraków.
  • Cieszyńska-Rożek J., 2018Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego. Słuch, Kraków.
  • Cieszyńska-Rożek J., 2019, Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego. Wzrok, Kraków.
  • Fabisiak-Majcher A, Korendo M., Ławczys E., Szeregi i sekwencje, Kraków.
  • Korendo M., Terapia dzieci zagrożonych dysleksją, Kraków.
  • Korendo M. Sedivy K., Percepcja wzrokowa, Kraków.
  • Korendo M. Sedivy K., Percepcja słuchowa, Kraków.
  • Sedivy K., Czytanie programowane, Kraków.
  • Sedivy K. Ćwiczenia pamięci i koncentracji – pamięć symultaniczna i sekwencyjna, Kraków.
  • Wianecka E., Słucham i uczę się mówić, Kraków.

AGENDA

ĆWICZENIA POZNAWCZE WSPOMAGAJĄCE NAUKĘ CZYTANIA. CZĘŚĆ II

  • zrozumiesz, że nauka czytania jest uwarunkowana zależnościami zachodzącymi między funkcjami poznawczymi,

  • zdobędziesz uszczegółowioną wiedzę w zakresie ćwiczeń słuchowych związanych z przetwarzaniem materiału językowego,

  • poznasz ćwiczenia wspomagające procesy pamięci przydatne w nauce czytania,

  • dowiesz się, jak poprzez odpowiedni dobór zadań ułatwisz dzieciom opanowanie techniki czytania.

PRELEGENTKA

dr Katarzyna Sedivy- Mączka

Adiunkt w Katedrze Logopedii i Zaburzeń Rozwoju Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, neurologopeda, pedagog specjalny; prowadzi terapię dzieci niesłyszących, autystycznych, z zespołem Aspergera, zaburzeniami komunikacji językowej oraz zagrożonych dysleksją; bada rozwój systemu językowego u dzieci z autyzmem; interesuje się zaburzeniami czytania; autorka publikacji naukowych oraz pomocy terapeutycznych; prowadzi konsultacje, a także szkolenia dla terapeutów, nauczycieli i rodziców.