Data wydarzenia:
Godzina:
Czas trwania:
7 października 2020
19:00 (czasu polskiego)
około 90 min
ĆWICZENIA POZNAWCZE WSPOMAGAJĄCE NAUKĘ CZYTANIA. CZĘŚĆ II
Zapraszamy na kolejne z cyklu 44 webinarium, wchodzących w skład szkoleń Polonijnej Szkoły Online. Zapisz się już dzisiaj, aby uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu

Wydarzenie współfinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej
Organizatorzy:
Polskie Stowarzyszenie Pedagogów
i Animatorów KLANZA
Polska Szkoła SEN w Dublinie
Kontakt:
Marianna Brzozowska +48 575 594 146
Tomasz Bastkowski +353 87 952 54 62
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia naszego kolejnego webinarium z cyklu Polonijna Szkoła Online. Miłego oglądania!
NAgranie
materiały dodatkowe
Bibliografia
- Bala A., Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu, Kraków.
- Bala A., Dysleksja cz. 3-4, 5-6, 7-8, 11-13, Kraków.
- Błasiak-Tytuła M., 2019, Mowa dzieci dwujęzycznych. Norma i zaburzenia, Kraków.
- Cieszyńska J., Korendo M., 2007, Wczesna interwencja terapeutyczna, Kraków.
- Cieszyńska J., Kocham się uczyć, Kraków
- Cieszyńska-Rożek J., 2013, Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci. Z perspektywy fenomenologii, neurobiologii i językoznawstwa , Kraków.
- Cieszyńska-Rożek J., 2018, Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego. Słuch, Kraków.
- Cieszyńska-Rożek J., 2019, Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego. Wzrok, Kraków.
- Fabisiak-Majcher A, Korendo M., Ławczys E., Szeregi i sekwencje, Kraków.
- Korendo M., Terapia dzieci zagrożonych dysleksją, Kraków.
- Korendo M. Sedivy K., Percepcja wzrokowa, Kraków.
- Korendo M. Sedivy K., Percepcja słuchowa, Kraków.
- Sedivy K., Czytanie programowane, Kraków.
- Sedivy K. Ćwiczenia pamięci i koncentracji – pamięć symultaniczna i sekwencyjna, Kraków.
- Wianecka E., Słucham i uczę się mówić, Kraków.
AGENDA
ĆWICZENIA POZNAWCZE WSPOMAGAJĄCE NAUKĘ CZYTANIA. CZĘŚĆ II
zrozumiesz, że nauka czytania jest uwarunkowana zależnościami zachodzącymi między funkcjami poznawczymi,
zdobędziesz uszczegółowioną wiedzę w zakresie ćwiczeń słuchowych związanych z przetwarzaniem materiału językowego,
poznasz ćwiczenia wspomagające procesy pamięci przydatne w nauce czytania,
dowiesz się, jak poprzez odpowiedni dobór zadań ułatwisz dzieciom opanowanie techniki czytania.
PRELEGENTKA

dr Katarzyna Sedivy- Mączka
Adiunkt w Katedrze Logopedii i Zaburzeń Rozwoju Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, neurologopeda, pedagog specjalny; prowadzi terapię dzieci niesłyszących, autystycznych, z zespołem Aspergera, zaburzeniami komunikacji językowej oraz zagrożonych dysleksją; bada rozwój systemu językowego u dzieci z autyzmem; interesuje się zaburzeniami czytania; autorka publikacji naukowych oraz pomocy terapeutycznych; prowadzi konsultacje, a także szkolenia dla terapeutów, nauczycieli i rodziców.










