Data wydarzenia:
Godzina:
Czas trwania:
11 grudzień 2020
19:00 (czasu polskiego)
około 90 min
GRAMATYKA W DZIAŁANIU W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ.
Zapraszamy na kolejne z cyklu 44 webinarium, wchodzących w skład szkoleń Polonijnej Szkoły Online. Zapisz się już dzisiaj, aby uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu
Wydarzenie współfinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej
Organizatorzy:
Polskie Stowarzyszenie Pedagogów
i Animatorów KLANZA
Polska Szkoła SEN w Dublinie
Kontakt:
Marianna Brzozowska +48 575 594 146
Tomasz Bastkowski +353 87 952 54 62
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia naszego kolejnego webinarium z cyklu Polonijna Szkoła Online. Miłego oglądania!
NAgranie
materiały dodatkowe
AGENDA
GRAMATYKA W DZIAŁANIU W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ.
Poznasz proste zabawy, dzięki którym Twoi uczniowie intuicyjnie przyswoją zasady gramatyki języka polskiego.
Przekonasz się, że działanie jest fantastycznym sposobem na kształtowanie umiejętności językowych u dzieci polonijnych.
Nauczysz się, jak dobierać zabawy do różnych zagadnień gramatycznych tak, aby dać uczniom dużo radości i zabawy.
Poznasz sposoby wykorzystania prezentowanych pomysłów zarówno w edukacji tradycyjnej jak i zdalnej.
PRELEGENTKI
dr Elżbieta Ławczys
Doktor językoznawstwa, logopeda, terapeuta szkoły krakowskiej, nauczyciel języka polskiego jako obcego.
Zajmuje się tematem dwujęzyczności i wielojęzyczności. Ekspert w dziedzinie technik nauczania języka drugiego – m.in. programowania systemu języka i tworzenia dzienniczka wydarzeń. Propaguje metodę symultaniczno-sekwencyjną wczesnej nauki czytania. Autorka kilkudziesięciu pomocy i książek edukacyjnych do nauki czytania w języku polskim wydanych przez wir-wydawnictwo.com.
Współautorka pakietów edukacyjnych, podręczników oraz autorskiego programu nauczania SEN – Szybkiego, Efektywnego, Nowatorskiego Nauczania Języka Polskiego Dzieci Polonijnych. Opiekun merytoryczny turnusów wakacyjnych dla rodzin z dziećmi dwujęzycznymi, organizowanych corocznie w Polsce.
Autorka poczytnego i popularnego wśród środowisk polonijnych bloga www.dwujezycznosc.blogspot.com. Szczególne zainteresowanie tematem dwujęzyczności i dwukulturowości to efekt osobistych doświadczeń z wieloletniego pobytu z rodziną w Austrii i Niemczech. Obecnie mieszka w Polsce. Mama trójki dzieci.
Lucyna Bzowska
Certyfikowana Trenerka III stopnia Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA.
Pedagog z bogatym doświadczeniem pracy w nauczaniu zintegrowanym. Posiada specjalistyczne kwalifikacje w zakresie projektowana, prowadzenia oraz opiniowania zajęć z obszaru edukacji i kultury oraz uprawnienia do superwizowania i opiniowania szkoleń. Pełni role konsultacyjne i doradcze. Od ponad 20 lat wdraża pedagogikę zabawy w proces dydaktyczny i wychowawczy. Szkoli nauczycieli polskich. Od 6 lat szkoli nauczycieli polonijnych – warsztaty, konferencje, szkolenia i jest ekspertem pracującym w ODN Stowarzyszenie Wspólnota Polska. Swoimi doświadczeniami dzieli się w licznych publikacjach kierowanych do nauczycieli klas I-III.
Współautorka pakietów edukacyjnych, podręczników oraz autorskiego programu nauczania SEN – Szybkiego, Efektywnego, Nowatorskiego Nauczania Języka Polskiego Dzieci Polonijnych. Jest autorką i koordynatorka wielu projektów organizowanych przez PSPiA KLANZA.
Alina Godlewska
Nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem w pracy dydaktycznej oraz managera klas 0-3.
Absolwentka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy na wydziale pedagogicznym, ze specjalizacją Kształcenie zintegrowane i nauczanie języka angielskiego. Koordynatorka reformy programowej nauczania wczesnoszkolnego w Polskiej Szkole SEN w Dublinie opartej o kompatybilność systemów edukacyjnych, wczesną naukę czytania i metody aktywizujące. Współautorka licznych kart programowych, scenariuszy zajęć, materiałów edukacyjnych i programów.
Dyrektor Wydawnictwa SEN i współautorka pakietów edukacyjnych, podręczników oraz autorskiego programu nauczania SEN – Szybkiego, Efektywnego, Nowatorskiego Nauczania
Języka Polskiego Dzieci Polonijnych. Dyrektor Globalnego Ośrodka Dydaktycznego i Specjalista Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania®.
Prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli i rodziców z zakresu promocji wczesnej nauki czytania oraz nowatorskich metod nauczania w Polsce i poza graniami.
Aneta Zawacka-Uveges
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego Wydziału Pedagogicznego, ze specjalizacją edukacja wczesnoszkolna. Nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem w pracy dydaktycznej. Manager nauczania zintegrowanego w Polskiej Szkole SEN w Dublinie oraz współautorka pakietów edukacyjnych, podręczników oraz autorskiego programu nauczania SEN – Szybkiego, Efektywnego, Nowatorskiego Nauczania Języka Polskiego Dzieci Polonijnych. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli polonijnych, a także spotkania informacyjne dla rodziców z zakresu pracy z dzieckiem dwujęzycznym i wspierania procesu nauki czytania i pisania. Prywatnie mama dzieci wielojęzycznych i entuzjastka Metody Krakowskiej.