+48 575 594 146

Data wydarzenia:

Godzina: 

Czas trwania: 

14 grudzień 2020

19:00 (czasu polskiego)

około 90 min

PRACA Z TEKSTEM KULTURY. SPOSÓB NA LEKTURĘ, JAK ZACHĘCIĆ DO CZYTANIA UCZNIÓW KLAS 4-8 ?(lektury obowiązkowe i nieobowiązkowe).

Zapraszamy na kolejne z cyklu 44 webinarium, wchodzących w skład szkoleń Polonijnej Szkoły Online. Zapisz się już dzisiaj, aby uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu

Wydarzenie współfinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej

Organizatorzy:

Polskie Stowarzyszenie Pedagogów
i Animatorów KLANZA

Polska Szkoła SEN w Dublinie

Kontakt:

Marianna Brzozowska  +48 575 594 146
Tomasz Bastkowski    +353 87 952 54 62

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia naszego kolejnego webinarium z cyklu Polonijna Szkoła Online. Miłego oglądania!

NAgranie

materiały dodatkowe

AGENDA

PRACA Z TEKSTEM KULTURY. SPOSÓB NA LEKTURĘ, JAK ZACHĘCIĆ DO CZYTANIA UCZNIÓW KLAS 4-8?

Bywa tak, że czytanie lektur zarówno nauczycielowi jak i uczniom kojarzy się z jedną z największych szkolnych tortur. O nie, tylko nie lektura! Znowu musimy coś czytać?

Ile razy słyszeliśmy te słowa? A przecież, jak mówiła Szymborska, czytanie książek, to najlepsza zabawa jaką sobie ludzkość wymyśliła. Warto zatem szukać ciekawych tytułów i sposobów pracy z lekturą, która pozwala na połączenie własnych doświadczeń uczniów z przeżyciami bohaterów. Jest wtedy szansa, że historie spisane przez ich autorów zostaną pokazane w zupełnie innym świetle.

  • Opowiem Wam o kilku ćwiczeniach, które mają na celu przekonanie uczniów, że czytanie daje satysfakcję i rzeczywiście może być przyjemnością.

  • Pokażę Wam propozycje pracy z lekturą zachęcające uczniów do czytania.

  • Podpowiem Wam też, gdzie jeszcze szukać inspiracji i pomysłów do pracy z książką.

PRELEGENTKA

Agnieszka Matys-Foley

Wicedyrektor Polskiej Szkoły SEN w Dublinie.

Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie w Gdańsku oraz studiów podyplomowych Nauczanie języka polskiego i kultury na Uniwersytecie Śląskim. 16 lat doświadczenia w edukacji , w tym 10 lat w Szkole Polonijnej SEN w Dublinie, gdzie pełni funkcję wicedyrektora, prowadzi zajęcia z języka polskiego, koordynuje pracę zespołu polonistów oraz jest współautorką licznych scenariuszy lekcji i materiałów edukacyjnych w zakresie dwujęzyczności i glottodydaktyki.