Data wydarzenia:
Godzina:
Czas trwania:
14 grudzień 2020
19:00 (czasu polskiego)
około 90 min
PRACA Z TEKSTEM KULTURY. SPOSÓB NA LEKTURĘ, JAK ZACHĘCIĆ DO CZYTANIA UCZNIÓW KLAS 4-8 ?(lektury obowiązkowe i nieobowiązkowe).
Zapraszamy na kolejne z cyklu 44 webinarium, wchodzących w skład szkoleń Polonijnej Szkoły Online. Zapisz się już dzisiaj, aby uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu

Wydarzenie współfinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej
Organizatorzy:
Polskie Stowarzyszenie Pedagogów
i Animatorów KLANZA
Polska Szkoła SEN w Dublinie
Kontakt:
Marianna Brzozowska +48 575 594 146
Tomasz Bastkowski +353 87 952 54 62
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia naszego kolejnego webinarium z cyklu Polonijna Szkoła Online. Miłego oglądania!
NAgranie
materiały dodatkowe
AGENDA
PRACA Z TEKSTEM KULTURY. SPOSÓB NA LEKTURĘ, JAK ZACHĘCIĆ DO CZYTANIA UCZNIÓW KLAS 4-8?
Bywa tak, że czytanie lektur zarówno nauczycielowi jak i uczniom kojarzy się z jedną z największych szkolnych tortur. O nie, tylko nie lektura! Znowu musimy coś czytać?
Ile razy słyszeliśmy te słowa? A przecież, jak mówiła Szymborska, czytanie książek, to najlepsza zabawa jaką sobie ludzkość wymyśliła. Warto zatem szukać ciekawych tytułów i sposobów pracy z lekturą, która pozwala na połączenie własnych doświadczeń uczniów z przeżyciami bohaterów. Jest wtedy szansa, że historie spisane przez ich autorów zostaną pokazane w zupełnie innym świetle.
- Opowiem Wam o kilku ćwiczeniach, które mają na celu przekonanie uczniów, że czytanie daje satysfakcję i rzeczywiście może być przyjemnością.
- Pokażę Wam propozycje pracy z lekturą zachęcające uczniów do czytania.
- Podpowiem Wam też, gdzie jeszcze szukać inspiracji i pomysłów do pracy z książką.
PRELEGENTKA

Agnieszka Matys-Foley
Wicedyrektor Polskiej Szkoły SEN w Dublinie.
Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie w Gdańsku oraz studiów podyplomowych Nauczanie języka polskiego i kultury na Uniwersytecie Śląskim. 16 lat doświadczenia w edukacji , w tym 10 lat w Szkole Polonijnej SEN w Dublinie, gdzie pełni funkcję wicedyrektora, prowadzi zajęcia z języka polskiego, koordynuje pracę zespołu polonistów oraz jest współautorką licznych scenariuszy lekcji i materiałów edukacyjnych w zakresie dwujęzyczności i glottodydaktyki.