Data wydarzenia:
Godzina:
Czas trwania:
18 grudzień 2020
19:00 (czasu polskiego)
około 90 min
KIM (WŁAŚCIWIE) JESTEM?DYLEMATY TOŻSAMOŚCIOWE DZIECI MIGRANTÓW I MŁODYCH DOROSŁYCH.
Zapraszamy na ostanie z cyklu 44 webinarium, wchodzących w skład szkoleń Polonijnej Szkoły Online. Zapisz się już dzisiaj, aby uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu
Wydarzenie współfinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej
Organizatorzy:
Polskie Stowarzyszenie Pedagogów
i Animatorów KLANZA
Polska Szkoła SEN w Dublinie
Kontakt:
Marianna Brzozowska +48 575 594 146
Tomasz Bastkowski +353 87 952 54 62
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia naszego kolejnego webinarium z cyklu Polonijna Szkoła Online. Miłego oglądania!
NAgranie
materiały dodatkowe
AGENDA
KIM (WŁAŚCIWIE) JESTEM?DYLEMATY TOŻSAMOŚCIOWE DZIECI MIGRANTÓW I MŁODYCH DOROSŁYCH.
- Poznasz anatomię tożsamości.
- Dowiesz się o serii nowatorskich materiałów dydaktycznych do prowadzenia rozmów o tożsamości stworzonej przez dr Stellę Strzemecką.
- Premierowo zagrasz w pierwszą na świecie mini-grę o tożsamości skierowaną do dzieci i młodzieży polonijnej!
- Otrzymasz gotową do wydrukowania i wykorzystania autorską mini-grę o tożsamości!
PRELEGENTKA
dr Stella Strzemecka
Wykładowczyni i badaczka Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki socjologiczne.
Jedna z ekspertek kampanii społecznej „Kto Ty Jesteś?” (2018 – aż do teraz), absolwentka Studium Pedagogicznego UJ (wiedza o społeczeństwie, 2016/2017), badaczka wizytująca Uniwersytetu w Oslo (2014, 2016).
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z migracjami rodzinnymi i politykami integracyjnymi, w tym szczególnie z migracjami dzieci. Eksploruje tematykę adaptacji, wielojęzyczności, wielokulturowości i tożsamości w ujęciu interdyscyplinarnym (m. in. socjologia, psychologia, pedagogika, socjolingwistyka, demografia) oraz wieloperspektywicznym (m. in. głos dzieci, rodzin, nauczycieli, pracowników socjalnych, decydentów politycznych).
W latach 2013-2016 prowadziła badania nad przebiegiem procesu adaptacji dzieci polskich imigrantów w Norwegii (rozprawa doktorska pt. „Uwarunkowania procesu adaptacji dzieci polskich imigrantów. Na przykładzie badań w Norwegii”).
Współpracuje z rodzinami migracyjnymi i szkołami polonijnymi na świecie oraz kadrą pedagogiczną w Polsce i za granicą. Wygłasza wykłady i prelekcje, prowadzi szkolenia i warsztaty. Angażuje się w rozmaite projekty naukowe i edukacyjne, związane z dziećmi-migrantami i kolejnymi pokoleniami urodzonymi na emigracji, starając się upowszechniać ich rezultaty na jak największą skalę.