Data wydarzenia:
Godzina:
Czas trwania:
24 wrzesień 2020
19:00 (czasu polskiego)
około 90 min
CIEKAWOŚĆ POZNAWCZA DZIECKA-CO ROBIĆ BY JĄ ROZWIJAĆ?
Zapraszamy na kolejne z cyklu 44 webinarium, wchodzących w skład szkoleń Polonijnej Szkoły Online. Zapisz się już dzisiaj, aby uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu
Wydarzenie współfinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej
Organizatorzy:
Polskie Stowarzyszenie Pedagogów
i Animatorów KLANZA
Polska Szkoła SEN w Dublinie
Kontakt:
Marianna Brzozowska +48 575 594 146
Tomasz Bastkowski +353 87 952 54 62
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia naszego kolejnego webinarium z cyklu Polonijna Szkoła Online. Miłego oglądania!
NAgranie
materiały dodatkowe
- PREZENTACJA: CIEKAWOŚĆ POZNAWCZA DZIECKA-CO ROBIĆ BY JĄ ROZWIJAĆ?
- Bonar Jolanta, Buła Anna, Edukacyjna wartość dziecięcych pytań
- Dweck Helen, Nowa psychologia sukcesu
- Hütther Gerald, Kim jesteśmy, a kim moglibyśmy być
- Żylinska Marzena, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi
- Sugata Mitra i jego nowy eksperyment z samodzielnym uczeniem się (TEDGlobal 2010):
AGENDA
CIEKAWOŚĆ POZNAWCZA DZIECKA-CO ROBIĆ BY JĄ ROZWIJAĆ?
- Dowiesz się, czym jest ciekawość poznawcza i jaki ma związek z motywacją.
- Odkryjesz przyczyny niechęci, nudy i bierności dziecka.
- Poznasz sposoby na to, jak rozwijać ciekawość poznawczą.
- Odkryjesz moc rozwijających ciekawość pytań.
- Przekonasz się, że kto pyta, nie błądzi.
PRELEGENTKA
Kinga Maciaszczyk
Magister filologii polskiej- specjalność nauczycielska, magister psychologii- specjalność psychologia społeczna, logopeda i terapeuta pedagogiczny oraz surdopedagog. Konsultant Szkoła z TVP (klasa 4 SP). Psycholog, trener, szkoleniowiec.
Prowadzi warsztaty z zakresu psychologii i procesu nauczania, doradca metodyczny w „Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli” ZCEMiP w Szczecinie, współpracuje z „Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli Wspólnota Polska” jako trener ODN, prowadzący webinaria, kursy online, warsztaty i szkolenia dla nauczycieli polonijnych.
W pracy dydaktycznej łączy wiedzę z zakresu psychologii z metodyką nauczania języka polskiego. Zafascynowana neurodydaktyką, neurokognitywistyką i psychologią pozytywną, nieustannie poszukuje inspirujących innowacyjnych i kreatywnych metod nauczania języka polskiego i wspierania rozwoju psychofizycznego ucznia, podzielając zdanie Plutarcha, że Umysł nie jest naczyniem, które trzeba napełnić, lecz ogniem, który należy rozniecić.