Periodyk Nauczyciela Polonijnego
Naturalna dwujęzycznośćczyli o dwujęzycznym wychowaniu dzieci Krystyna Wróblewska-Pawlak Artykuł dotyczy wczesnej dwujęzyczności i przedstawia główne zagadnienia związane z wychowaniem dziecka dwujęzycznego (tzw. dwujęzyczność rodzinna)…
dr hab. Krystyna Wróblewska-Pawlak
Profesor Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuje w Instytucie Romanistyki UW.Zajmuje się problematyką dwujęzyczności, tożsamości i akulturacji w kontekście migracji.
Badania prowadzone między innymi w Katedrze Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie pokazały, że wiele dzieci w wieku przedszkolnym ma ogromne problemy nie tylko z funkcjami motorycznymi (szczególnie ze sprawnością manualną i narządów artykulacyjnych), ale i z opanowaniem gramatyki języka polskiego i słownictwa…
Prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda. Zainteresowania naukowe dotyczą autyzmu, dysleksji, dwu i wielojęzyczności, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.
prof. dr hab. Halina Grzymała-Moszczyńska
Profesorka psychologii kulturowej na UJ. Zajmuje się badaniami nad adaptacją migrantów w Polsce i za granicą. Prowadzi szkolenia przygotowujące nauczycieli do pracy dziećmi z doświadczeniem migracyjnym
Prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda. Zainteresowania naukowe dotyczą autyzmu, dysleksji, dwu i wielojęzyczności, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.